Rektum Nedir?

Rektum, kalın bağırsağın, anüs kanalıda önceki son kısımdır. Sakrum’un üçüncü kısmında başlar ve pelvis içi bağırsakla devamlıdır. Dışkının rektumda bulunması, dışkılama isteğini uyardığından, rektum genellikle boştur.

Erkekte rektum: Rektum, genellikle boştur ve iç yüzeyinde üç kıvrım ya da “kapak” vardır. Rektum, dışkıyla dolduğunda, dışkılama hissi uyanır ve rektumun gerilmesi, duvarlarındaki kasların refleks olarak kasılmasına yol açar. Kadında Rektum, uterus ve vaginanın üst kısmının arkasında bulunur.

Rektum ve Anüs Kanalı Hastalıkları

Rektumun ve anüs kanalının hastalıkları, hemoroidler (basur memeleri), proktit , prolapsus, pilonidal sinus, prurutus ani, fissür (çatlak), fistüllerdir. Bunların her biri, kendi başlığı altında anlatılmıştır. Buradaki tümörler, pılipler, popillomalar (cerrahi yolla çıkartılır) ve rektum kanseridir.

Rektum Nedir?

Bu bölgede kanser, genellikle orta yaşlarda, kanama, almaşlı seyreden kabızlık ve diare, rahatsızlık hissiyle belirir. Tedavi için, rektum çıkartılır ve bağırsağın devamlılığı yeniden sağlanır. Bunun mümkün olmadığı durumlarda, kolostomi (bkz.) yapılır ve bu ameliyat muhakkak ki, rektum kanserinin terminal safhalarına tercih edilir.

Yorumlar